4 Mart 2013 Pazartesi

Toplantıların Daha Verimli Geçmesi İçin 8 Öneri

Toplantılar şirketlerin yol haritalarının belirlendiği, sorunların tartışıldığı, çözüm önerilerinin sunulduğu şirket içi organizasyonlardır. Şirketin yükselmesi bu toplantıların verimliliği ile doğru orantılıdır.

Bu toplantıları daha verimli bir hale getirmek için uygulayabileceğiniz yöntemlerden 8 tanesini sizin için derledik:

  • Toplantı gündemini önceden belirleyin.
  • Toplantı gerçekleşmeden önce toplantı konularını, toplantıya daha hazır gelmeleri için katılımcılara gönderin.
  • Toplantıya bir kişi liderlik yapar ve toplantıyı yönetir. Toplantı liderini toplantıdan önce mutlaka belirleyin.
  • Toplantı sırasında gündemin dışına çıkılmamalıdır. Toplantı liderinin verimin düşmemesi adına bu durumları kontrol altına alması gereklidir.
  • Toplantı sırasında alınan her bir öneri ve karar not alınır ve toplantı sonunda o haftanın raporu hazırlanır.
  • Toplantıdan 5 dakika önce su, çay ve kurabiye gibi istekler alınmalı ve toplantı sırasında kesinlikle dış müdahale olmamalıdır.
  • Toplantıda gerekliliğe göre beyaz tahta ve sunum için projeksiyon kullanılabilir.
  • Toplantıda toplantıyı yöneten dışında bir adet not alan kişi görevlendirilmelidir.

0 yorum:

Yorum Gönder